tanten i källaren

Fy fan så läskig hon är min granne! Hon har skrämt mig ur byxorna flera gånger nu.
Idag lyckades hon igen. Hon är jätte kort, och har alltid konstiga mössor, käpp och en rosa tyg jacka på sig.
Hon är gör läskig min granne! Och så pratar hon lite läskigt med skrovlig röst. Så idag stod jag nere i torkrummet med torken rätt i huvet så jag hörde inte så noga så sa hon nånting så skrek jag rätt ut i vanlig ordning att hon "åååå du skrämde liiivet ur mig" "JÄVLAR va rädd jag blev" och hon lunkar vidare helt obrydd och bokar sin tvätt tid och går vidare. Fast idag kom hon tillbaka och yra efter att hon gått en gång. Hon är märklig hon! Men det roliga är, att varje gång hon skrämmer livet ur mig så blir hon lika rädd själv. Stackars tanten, gammal är hon ju också. Men fan hon ser lite läskig ut.
-

Idag då, har ju varit på skolan på kvällskök. Även att jag följt anvisningarna på eichincea:n (eller hur de stavas) till punkt och pricka. Men inte fan hjälper det för nu ikväll har jag haft feber och jävulskap. Varförvarförvarför nu? Vad har jag gjort som förtjänar detta. Jag ska ju jobba i helgen och sen på studentkryssningen på söndag! Jag vill inte bli sjuk! Imån ska jag sova hela dagen och sen åka upp till Völlan och jobba sen hem och sovasovasova hela tiden, hela helgen! För jag måste bli frisk.

Och oooo vad jag längtar, längtar och längtar tills vi ska flytta. Och i helgen ska vi nog gå och kika på lägenheten. Även att Pernilla kommer ju hem imån, men jag måste fan sovavilasovavila. Hon ska ju faktiskt med på studentkryssningen också! :)

nääääääää natti som fan!!
puss

ps. enligt min lärare så "tittar man mer på dig" och "du blir en mycket intressantare person" i glasögon. enligt marcus så ser jag smart ut "ända tills du börjar prata" så jag ska bara vara tyst. ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0