Snorkla

Sitter och äter frukost nu.
Om en timme ska vi ut på snorkeltur!
Blir kul o aktivera sig lite igen.

Julafton i Thailand

Vi hade en härlig julafton vid poolen igår. Låg och slappa hela dagen och sen på kvällen gick vi ut och åt bbq och drack öl! Vi dansade till och med runt en gran på stranden.
Och jag lyckades tappa bort mitt linslock till kameran. :-/
Köpte en ny bikini igår också med mkt färg!
Julklappsleken som vi körde var hysteriskt kul och alla fick något. Jag ledde stort till en början och det slutade med en endaste klapp. :-) hah.
Idag har vi återigen bara legat vid poolen och slappa.
Ska gå upp och ta en pn nu innan det är dags för middag.
Sova sola äta sola äta sova.
Jobbiga dagar.

God jul!!

Vill önska alla mina nära och kära en riktigt god jul!!
Farligt med wifi vid pool området!
Idag tävlas det också i wordfeud. Samt att vi har köpt julklappar för 100 bath st, 3 st vadera som vi ska ha julklappslotteri med senare. Malin och jag ligger vid poolen de andra är i centrum och tar flera rabies sprutor! :-)
Om några timmar kommer Gutt med världens bästa julklapp; julmust till oss alla!

Idag tänker jag extra mycket på mamma, pappa och Elin samt hela släkten! <3
Ha världens bästa jul!!!!

Jullov

Trivs ganska bra med jullov faktiskt! Gick ner till frukosten imorse vid 9 och gjorde en typiskt charter grej. Paxade 6 solstolar. Haha. Så nu ligger vi här alla 6 och spelar wordfeud mot varandra. Väldigt avslappnande. Läser min företagsbok och bara slappar. Imorgon kommer Gutt hit och firar jul med oss också! Och idag ska vi gå på julklapps letning inför lotteriet vi ska ha imorgon.

Siam beach resort

Känns väldigt lyxigt att få bo såhär fint faktiskt! Men egentligen så är det bara 120:- / natt / person. Resorten ligger vid havet med pool precis i anslutning. Super fint!
Idag har vi bara latat oss hela dagen. Vi har tagit jul ledigt ifrån se och göra grejen. Bara lata dagar i solen med god mat! Julstämningen finns inte, trots julgranar, julmusik och julpynt överallt. Antar att det är för att det är 35 grader varmt. :-)
Men blir såklart avundsjuk på snö och kyla!

Ny dag

Ser att det här inlägget inte blivit publicerat. Skrev det igår men lägger väl in det nu då!

Då har ytterligare en dag på Koh Chang gått. Vi hyrde moppe för det var dåligt väder på morgonen! Åkte 2 km och skulle tanka där vi vart attackerade av en crazy jävla apa. Martin och Lelle vart bitna av den tokiga apan medans vi andra klarade oss undan!! Den var
mer än galen och vi verkligen sprang för att inte bli bitna. Cp apa. Det får jag faktiskt kalla den för!
Dom fick besöka sjukhus för 15 000:- SEK st.
Dagen fortsatte med att vi besökte flera olika stränder samt bokade ett nytt och fint beach resort inför jul! :-)

Puss å kram

Dåligt väder

Dåligt väder på Koh Chang idag!
Vi ska hyra moppe och åka runt lite idag, och vi ska köra försiktigt!
Plus att jag fått en jävla vagel i ögat!!

Koh Chang

Då har vi checkat in på Lagoon resort på Koh Chang! Vilken jävla resa alltså. Mötte upp resten av gänget i Bangkok vid 01.00 bestämde oss för att åka till Koh Chang och velade mellan hotell övernattning i BKK och sedan resa på morgonen eller ta en taxi de 40 milen dit. Vi valde det sistnämnda över natten. Dom försökte som vanligt lura oss med priset och vi skulle betala en slags "om polisen stoppar oss så slipper ni betala" - avgift. Herregud! Dom fick 500 bath extra för det istället för 2000 bath. Oj vad skadeglada vi blev när chauffören vart stoppad. Kharma kharma. Och vi skrek "GO SLOW" många många gånger. Och vi kom fram säkert tillslut. :-) Så nu bor vi på resort här i chartersvenskarnas mekkah. Jag själv tycker inte att det är så jävla ballt, och det känns ganska oäkta! Inte alls Thailand feeling, mer Turkiet. Får se hur länge vi stannar här. :-) Kanske över jul! Måste erkänna att det är skönt att bo på resort för en gångsskull. Puss!

Bangkok

Sitter på Siem Reaps flygplats och väntar på flyget. Vi var här i så god tid så vi fick ta ett tidigare plan till Bangkok. :-)

Bye bye Cambodia!

Bye bye Cambodia!

AngkorWatt

Imorse var det tidig uppstigning och iväg till AngkorWatt för att se soluppgången. Oj va vackert! Man får vandra runt fritt i templens "ruiner" vilket jag själv kanske tycker är väldigt dumt med tanke på vilket kultur värde de har. Och ju mer det slits och brukas ju mindre finns det kvar till framtiden. Men men! Vi besökte 5 olika ruiner, bland annat den med träden ifrån filmen "Tomb rider".
Vi är nöjda med dagen och sitter nu bara och väntar in vårt flyg till Bangkok.

Puss

Floating village och barnhemsbesök!!

Ytterligare en proppad dag med nya intryck. Älskar verkligen Kambodja. Fantastiska land!!! Vi anlände tidigt imorse och sov några timmar innan vi tog en tuktuk till ett ställe där vi bytte till båt. Efter ca 15 min kommer vi till en by mitt ute i en stor sjö omgiven av djungel! Husen stod på pålar och dom åkte typ kanot aktiga båtar till varandra. Det fanns skola och restauranger precis som vanligt. Väldigt speciellt!

Efter det åkte vi tillbaka en bit mot Siem Riep och besökte ett barnhem! Första gången för mig men otroligt mysigt. Först kändes det lite märkligt men det släppte rätt fort. Underbara ungar!!
Nu har vi ätit middag och ska gå och sova, kl 04.40 imorgon går tuktuken mot AngkorWatt för att se på soluppgången!
Imorgon kväll flyger vi till Bangkok och möter upp resten av gänget!

Vad som hände.

Har lite mer tid över så jag tänkte skriva vad som hände. Jag och Elin skulle åka på semester till Thailand 24 nov - 15 dec. När vi är inne på andra veckan fick jag ett mail att jag inte fått det jobb som jag sökt och som jag så gärna ville ha. Jag tog det som ett "sign" och bestämde mig för att stanna kvar och resa runt under obestämt tid. Sagt och gjort sitter jag nu här i Kambodja, med ett flyg tillbaka till Bangkok på måndag för 2 veckor i Thailand tillsammans med Malin och hennes vänner. Dom här fantastiska människorna som kommer har tillsammans med mamma sett till så att jag får ner min riktiga kamera och dator, så att jag kan få nånting vettigt gjort här också! Samt fotografera en del! Så nu är framtiden oviss för mig. Lite ledsen att jag missar vintern hemma men det kommer flera. Någon riktig resplan har jag inte riktigt nu men jag tror jag tänker hinna med både Laos och Vietnam. Sedan förmodligen ett Asien break för några veckor i Australien och sedan tillbaka för att besöka Malaysia och filipinerna. Kanske till och med Bali igen. Ordningen på länderna kanske inte blir som jag tänkt, kanske inget blir som jag tänkt. Den enda jag har att förlita mig på är mig själv, läskig känsla men samtidigt väldigt stärkande.

kärlek

Vi lever i samma värld

Nu har vi fått middag och hunnit varva ner tankarna efter denna intensiva dag!
Försöker publicera bilder men det går dåligt. Bussen går om 1 1/2 timme mot Siem ytterligare 7h på en buss, har vi tur hinner vi till AngkorWatt lagom till soluppgången. Har hört att det ska vara häftigt. Har gjort nya playlists på Spotify nu. Hoppas bara batteriet räcker hela vägen.

Love

Choeung Ek

Då var vi tillbaka på hotellet efter en lång dag med väldigt mycket intryck. Hjärnan är helt fullproppad och vi sitter som färdiga på hustakets restaurang och väntar på mat. Malin och Nathalie pluggar. Vi var på Choeung Ek, killingfields samt på Tuol Sleng museumet. Det känns konstigt att det inte alls var längesen 3 miljoner människor i Kambodja vart torterade och mördade. Vi har sett massgravar, tortyrkammare, redskap och massa fler otäcka saker. Man får ett helt annat perspektiv på saker och ting. Jag känner mig tacksam!

Mätt på ondska för idag!

Killing fields

Bussturen igår gick bra!
Nu åker vi till killing Fields i phnom penh.. Blir förmodligen en rätt otrevlig upplevelse men väldigt lärorikt. Inatt ska vi åka nattbuss igen till Siem Riep.
Tack mamma för hjälpen du är bäst!!!!!!!

Bränd tjej på bild.

Mer bilder..

Jobbigt att det inte går att lägga in fler bilder på samma gång :-)

Bamboo Island..

Bamboo island

Tillbaka i civilisationen!!

Bamboo Island var fantastiskt! Det fanns el några timmar om dagen och tom internet, fast på sticka som man fick installera och dela med alla andra på stället. Vi bodde i en bungalow med 2 cm glipor i golvet och nästan helt öppet i taket. Malin och jag var inte big fan av det här. Det var en jättefin korallstrand som lät och kändes som att gå på nysnö. Jag vart lite nostalgisk faktiskt. Ingen av oss har sovit mycket i natt så vi bestämde att åka tillbaka till Sihanouk ville idag. 2 timmar på denna korallstrand och jag var bränd i ansiktet? Vi tror det var något speciellt med den. Nu sitter vi på en restaurang och väntar på mat, som 3 nördar med varsin dator. Eller ja, jag med telefon. Imorgon kväll ska vi åka nattbuss till Phnom penh och på lördag gå på ett gammalt krigsmuseum typ, killingfields heter det. Nu kommer maten! :-)

Tillbaka i civilisationen!

Sihanoukville market

Idag har vi haft en slapp dag på stranden. Gjorde något som kallas trådning, som vaxning fast dom sitter med en helt vanlig sytråd och drar loss hårstråna. Väldigt nöjd med resultatet. Hon försökte även lära mig hur man gjorde och jag lyckades väl sådär. Vilket hantverk! Sedan följde vi med en kambodjansk (?) tjej till Sihanoukville market. Inget märkvärdigt, mycket folk och prylar överallt. Vi bokade båt till imorgon, Bamboo Island, en ö helt utan el och rinnande vatten. Ska bara ta en timme dit med båt sägs det. Nu ska vi ut och äta middag och se vad kvällen har att erbjuda!

Vilken jävla resdag.

Tidig morgon i Bkk med flyg till Kambodja. Efter det 6 timmars vantan pa en buss och sen en bussresa i morker till Shanouk Ville som skulle ta 3 timmar och tog narmare 7 timmar. Nar det ar ca en timme kvar borjar tjejen brevid mig att spy. Sjalv madde jag inte sa bra efter att suttit i Phnom penh, kambodjas huvudstad i 6 timmar med javligt mkt avgaser. Herrregud for en dag. Ska krypa ner brevid malin nu och imorgon vantas nya aventyr! puss

Off to Cambodia.

Yes, da var det strax dags att kliva pa planet till kambodja. Sen vantar en tur pa 20 mil i buss. Och sedan framme. Javla laskigt hotell vi bodde pa inatt. Usch!!!!! puss

Bangkok

Igar var det full moon party, ingen jatte hojdare maste jag fa erkanna. Tog mig i kragen idag och pallrade mig ivag till Bkk, tanken var att dra vidare till Kambodja men missade sena flighten och far spendera kvallen har. Vidrigare stalle alltsa. Usch!! Inte sa kul att saga hejda till mina nyfunna Australiensiska vanner idag. Och batresan till Koh Samui var ett rent helvete. Mindre bra dag men imorgon bitti reser jag vidare till Kambodja som sagt. Det blir nog javligt nice! Puss

Dags för fest

Ja då var det dags. Dagen d. Enda anledningen jag åkt hit för och det ska sannerligen bli kul!!

puss

Några thailändare som klär granen på bild samt en drinkmeny."

Överturistat

Som sagt så är jag nu på Koh Phangan. Träffade upp André som Elin och jag mötte på Phiphi här för att dela boende med honom. Helt ok bungalow precis i anslutning till själva "full moon party stranden". Var ner till stranden en sväng och tänkte sola lite men fyfan hur det såg ut där. Vände på en gång, stackars hemska överturistade ställe. Gick tillbaka hem och nu sitter jag på vår balkong och det blåste nyss upp till storm. Ska möta Australienarna om en timme på en pub istället. Imorgon är själva partyt och efter det drar jag härifrån, tänker INTE åka tillbaka till en så förstörd plats. puss

Pa Koh Phangan

Resan hit igar var inte sa trevlig. Det tog ca 12 timmar totalt och vi korsade hela landet med minibuss.
Imorgon ar det full moon party och sedan den 12e flyger jag fran Koh Samui till Phnom Pen i Kambodja for att mota upp Malin mfl. :)

Vadret har ar lite mildare och inte lika mkt sol, men kanner att det kanske inte gor sadar jatte mkt med tanke pa att jag ska vara har sa lange.

puss

Lamnar Koh Lipe

Imorgon lamnar jag finaste Koh Lipe for Koh Phangan. Det blir Full moon party och ett herrans liv!! Helt javla underbart. 20 000 personer pa en strand under en full mane. Wooop!!!!!

Igar hyrde vi en longtail bat och akte ut i Lipes skargard, jag, Elin och 2 australienare. Det ar paradiset, 4 sure.
Imorgon reser jag med australienarna till Koh Phangan, en 10 timmars resa med: speed boat, mini buss, speed boat igen. Kan bli en javla resa. Hoppas man inte blir sjosjuk eller aksjuk.
Pa torsdag kommer mina 2 nyfunna svenne vanner Alice & Cecilia. Vi ska ta full moon och sedan formodligen vidare till Koh Tao.

Ta vara pa livet mina vanner! :)

Thailand

Akte till Thailand pa semester den 24 nov och skulle hem 15 dec.
Andrade planer, jag stannar pa obestamd tid och pa obestamda platser.
Kanns som att det ar nu det borjar, lite av en skrackblandad fortjusning, men det kommer bli sa javla roligt! Ska bara harda ut jul i varmen forst, det blir forsta steget. Och aka tillbaka till phiphi for lite jobbing.