År 2007

Tänkte att jag ska försöka komma ihåg allt som hänt det här året, för mycket är det då allt. Allt som både är bra och dåligt, mycket av båda. Skriver månad för månad det blir enklast så. Och förengångs skull så har jag skrivit ut alla namn, något som jag aldrig brukar göra. Jaja, here we go!

Januari
Började med ett par dagar i Sälen efter nyårs firande med Emelie och alla andra sen for vi ner till pappa i Oslo och hängde där en vecka. Började skolan och var iväg på fjälledarutbildning med klassen i Bruksvallarna; Åkte längd skidor, byggde bivack, iglos, isklättrade, körde skoter, åkte pulka, badade jacuzi m.m Jätte härliga 3 dagar med världens bästa klass faktiskt.

Februari
Började jobba i Bruksvallarna på Bruksvallarnas fjällhotell. Träffade nog en utav dom bästa och härligaste tjejerna som jag alltid kommer att minnas: Lina. Några andra nämnvärda jag träffade var Oscar, Anders och att Carro var där och jobbade på Liden! Det tog slut med Marcus efter att vi varit tillsammans i ungefär 1½ år, det var skönt att sanningen kom fram till sist och att jag kunde göra ett slut av det hela. Var på Ripcurl Seafun open i Kungsberget med alla sköna tjejer och killar sen var det party på Scandic i Gävle och därefter Hangloose. Var på skoter tur med klassen till Lofsdalen, hur mysigt som hellst!

Mars
Sportlov och praktiken började, var i Bruks hela lovet och praktiken hade jag på jobbet. Gjorde vinterns finaste kvälls tur med skoter, upp på fjällen där det är förbjudet att köra, kan förstå att det är förbjudet faktiskt, förstör inte den naturen. Herregud vad vackert! Solnedgången där uppe var inte att leka med. Lina, Jenny och jag byggde våran Icebar fy fan va snygg den var! Helt otroligt sen hade vi Is-bars fest med pulkarace och massa tull. Riktigt rolig kväll faktiskt! Var upp till Anders i Östersund och hälsade på en sväng. Hade Viktor-Rydbergs Gymnasie på hotellet, det var en riktigt upplevelse faktiskt. Aldrig vart med om värre snobbar! Lag "Team Clean Bruksvallarna" (Vi hette alltid så på Quizarna) vann Quiz tävlingen på måndags klubben om allmänbildning, inte illa det inte. 21a mars var den bästa dagen i mitt liv tror jag, jag har aldrig blivit så glad över nånting någonsin! Fick min skoter då, vilken överraskning. Något jag aldrig kommer att glömma.

April
Träffade Martin, vilken härlig kille! Vi åkte till Vemdalen för att Rikard skulle träffa några brudar så Lina och jag följde med Martin o Anders när dom skjutsade honom. Och tur var väl det. Det var Fjälltoppsloppet och en jävla fest på Liden som avslutades med efterfest på personalen och ja. Lite mera. Gjorde en rejäl krasch med brädan och knäckte ryggen och fick, kanske världens snyggaste blåmärke på köpet. Efter detta blev det inge mera bräda på hela säsongen, och jag har fortfarande ont i både blåmärket och i ryggen. Var på stadion crossen i Funäs med Lina, Lillavännen och Martin såklart. Sen åkte Lina hem, och det var då mig en sorglig dag, fy va ledsen jag var! Då var det tur att jag hade Martin där kan jag säga. Sen åkte jag hem till Storvik för första gången på jätte länge och det första som hände mig var att jag sparka in i en sten och bröt 2 tår och fick hoppa på kryckor. Så började skolan igen efter praktiken, Emelie var med mig i Hede första veckan och det var kanon sen for vi upp till Bruksvallarna och vilda ur på Afterski1000, Hamra och Solbrännet. Flera dagar av lycka och en kanon avslutning på en jävulskt bra vinter säsong!

Maj
Var mest i skolan och chillade hårt på dagarna, var hem någon helg också. För en gångs skull så hade vi en ganska rolig tid i Hede här, var mycket fester och inge bråk, vilket är ganska sällsynt. Åkte upp till Bruksvallarna och hängde med alla grabbarna vi badade tunna hemma hos Martin, var på musikal i Funäs och dynga som vanligt. Åkte på roadtrip till Östersund mitt i natten med Oscar och Rikard. Vart ytterligare en helt i Bruks fast den här gången hade jag Sanna med mig, massa tok och mys. Sen fick jag jobb på Hotell Funäsdalen, och det var roligt. Därefter hade jag, Oscar och Rikard den galnaste helgen på hela året nästan tror jag. Åkte till Östersund på studentfest på campus sen på motormässa dagen efter, direkt efter det ner till Sveg på kalaset, fyyy fan säger jag bara. Men roligt hade vi. Jag önskar att alla kunde varit med på den här helgen!

Juni
Började med en lång helg uppe i Funäs med mamma och pappa, hängde med Oscar, grillade och sånt. Sen vart det studentveckan och som ni säkert minns så var det så jävla varmt ute. Jag var i Sveg två dagar med Emelie och festade, kollade på avslutningsfotbollen och sånt. Sen for jag ner till Malung och träffade alla darlings där, hade det så jävla roligt måste jag säga! Också träffade jag Andreas och Frida igen som jag inte träffat sen vi var i Gävle på Hangloose. Kollade på när Linda och Hanna tog studenten och härjade vilt i Malung. Sen tog jag ledigt några dagar från skolan och åkte hem eftersom jag inte skulle till att komma hem på så länge igen. Och jag fick även världens äckligaste brännblåsor/sår på axlarna. Skolavslutning, och jag flyttade upp till Funäsdalen. Började med studentfest hemma hos Affe för han och Dennis, vilket jävla kalas! Johanna och Jocke fick lilla Kajsa, och hon är så go!! Midsommar var jag med Johan, Oscar och Affe vi cyklade till Ljusnedal sen tillbaka till Funäs och sen hem till NIke och grilla och myste. Därefter åkte vi på bocken och min mobil vart stulen. På midsommardagen var vi i Hede. Jobbade och umgicks med Affe och Oscar i princip hela hela tiden. Och här vart det no more M också..

Juli
Jag jobbade hela början på juli sen vart det lite lugnare också var det ju Bruksdagarna och massa fylla. Sen åkte Oscar och jag ner till Karlstad hem till Henke och hälsade på lite och övernattade där och sen vidare till Oslo. Mötte upp Affe och dom sen drog vi vidare mot Metallica, HIM och turbo negro. Ja, där missade ni något iaf! Vi bodde på hotell och sen for vi hem igen. Jobbade en dag och sen for jag hem till Storvik i två dagar var på Per Gessle med tjejerna och satt i parken och myste massor! Karin var upp till Funäs och jobbade lite också kom Elin upp och hälsade på mig, också hon fick jobba! Åkte på Storsjöyran tillsammans med Karin. Det var lite roligt, men det sög mest för alla mina saker ur tältet vart stulna. Fy fan vad jag aldrig ska bo i tält mera. Men det var mycket mys också och en en gång fick jag träffa Andreas och så. Vårat tält var överbelagt men det var roligt enda tills det började regna. Och en eloge till Rikard Lortis Hjort som gjorde Yrans roligaste sak; Umberella. Det måste upplevas.

Augusti
Det var en massa jobb först men bara på vardagarna för min del för jag lyckades ju alltid vara ledig på helgerna. Så det var sydsame-cupen först, fy fan vad galen dom är dom där samerna! Aldrig sett på maken och festen hölls på Gyllene bocken. Sen jobbade jag nån dag sen var jag ledig 2 dagar och åkte hem till Storvik igen och träffade alla.  Kom tillbaka till Funäs och då var det dags för Same-sm (En tävling där samerna tävlar i tex. lasso kastning) tänk om ni kunde vart med och sett detta, och tänk om ni kunde vart med på Bocken på kvällen och se dom där. Jag lyckades iaf få en same att jojka för mig. Träffade även Johan här i slutet.. Och Lina och jag bokade resan till Kreta.

September
Skolan började och nya elever. Ettorna var piss tråkiga. Men Emil började i tvåan, han är häärlig! Elin fick körkort och jag började på körskolan. Lina och jag åkte till Grekland en vecka där vi träffade det absolut underbaraste människorna man kan tänka sig! Var och jobbade lite i Funäs nån helg. Vi började med fjällguide utbildningen med David. Åkte hem till Storvik och umgicks med Elin och var på badhuset med lillasyster.. Inte mycket märkvärt hände mera..

Oktober
Var i Funäs och jobbade första veckan, fyllde år och sen var vi på personalresa till Hitra. Kanske att jag ångrar lite att jag åkte dit ist för till Sthlm på stadion. Direkt efter Hitra for jag ner till Oslo en vecka till syster och jobbade där, var på stan umgicks med Linda och Hanna och chillade. Sen var det Dex med Elin, fredagen var vi ut med Nattis och hennes kompisar, käkade middag och sånt sen ut på Stadt. Sen på lördagen flyttade vi ner till Chrille och bodde där med honom och Marcus. Ut på stadt då igen.. Oscar och Marcus var där också. Sen på söndagen fick jag det sötaste smset nånsin tror jag. Sen gick Elin, jag och Chrille och käkade så jag åt kebab rulle för första gången i mitt liv. Sen for vi hem till Storvik igen på höst lov.

November
Var hemma i Storvik och umgicks med Elin och lillasyster hela veckan. Vart lite utgångar och sånt men sen orkade jag inte vara kvar nå mer så det fick bli funäs. Träffade äntligen Pernilla igen. Var på Black n White party på Eriksgården, myste med Johan, badade Jacuzzi med mamma och pappa, Hängde med Anna och Cilla, hjälpte till att lägga golv i stugan. Det var ungefär vad jag hann med sista helgen på lovet. Sen var det skola en vecka och sen Höstforum på Vemdalsskalet. Och ge mig den helgen igen! Fy fan va roligt vi hade. Hade dock ingen av tjejerna med mig men det var Mats, Marcus och jag men vi hade lika kul för det. Var på Lars Winnerbäck med Christian och Emelie i Östersund också sov vi hos Niklas, gick på stan och käka massa mat. Kuggade uppskrivningen för första gången och nya Harry Potter kom ut, som förövrigt var bäst. Var hem en helg och hänge med Carro och så..

December
Hade en heldag med Johanna och bäbis Kajsa i Funäs. Var med Affe och Jonas lite grann. Så var vi ifrån träsket bortbjudna på mat hos Inkan. Var med Johan hela helgen och sådär, det var bäst. Sen var det tillbaka till skolan, hade alla julbord och min dator gick sönder. Var i funäs och jobbade litegrann också körde jag skoter med Micke! Vart sjuk veckan innan lovet så jag åkte hem till Storvik och var där en hel vecka, var med Elin och Emelie i princip hela tiden, shoppade, var på krogen och ja det vanliga. Kuggade även skrivninge 3 gånger till i dec men sen så klarade jag det allt. Sen var det julafton och på juldagen for jag upp till Funäs, gick ut med min älsklings Pernilla och alla träsktjejer och mina norska vänner på Eriks och fy fan va roligt det var! Men det var så himla mycket folk. Sen spikade jag lite golv och jobbade en dag. Sen kom syster och Emelie upp och vi drog ut på Eriks. Pappa drog med sig Johan och Tommy hem åt oss så vi hade inte särskilt mycket att säga till om men vi led nog inte utav det. Sen flyttade vi upp i Emelies stuga i Tänndalen och la in oss. Vi åkte fjällen runt och festade hela helgen och det var verkligen skit roligt. Sen på nyårsafton var jag och Pernilla på Nikes, Jennies och Idas nyårsfest i Ljusnedal. Och där var det massor av folk och massor massor med god mat! Jag har aldrig ätit så mycket god mat på samma gång nån gång kan jag säga. Och efter maten kom Emelie och Elin och hämtade mig så åkte vi till Ramundberget på brännet. Där var det ett jävla kalas och vid 12 slaget sprutade Emelie och jag ner varandra och sedan jagade vi Erik och sprutade ner honom också. Sen åkte Emelie, Elin och Tommy hem och jag följde med Johan till Johannesgården. Emelie och Elin åkte hem och jag stannade i Funäs och bodde hos Kalle men vart döds sjuk och nu är jag i Hede och vilar upp mig!

Ja det var nog allt, fy fan va roligt år det har varit egentligen om jag tänker efter! Alla nya människor man träffat och allt tok man gjort. Oscar, Affe, Pernilla, Lina, Martin, Anna, Cilla, Sandra, Johan, Micke, Johan, Emil. Ja jag kan inte skriva alla men fan så bra. Synd bara att min dator är paj där jag har alla bilder från allt det här. Men jag kanske kan lägga in dom senare när den är tillbaka! Hoppas att 2008 blir lika bra om inte bättre bara!

ps. emeliestridsberg.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0