Ensam i Melbourne

Ja då har min första ensamma dag passerat. Tog mig hela vägen till Dockland för lunch med spårvagn helt v mig själv. Nästan. Hoppade såklart av kanske 5 hållplatser för sent och fick leta som en galning för att hitta rätt. En snäll farbror hjälpte mig tillslut och jag vart bara 10 min försenad :-)
Har skaffat ett aussie nr idag också ifall jag skulle komma vilse så jag kan ringa på hjälp. Haha.

Efter lunchen tog jag spårvagn tillbaka till centrum och gick i lite affärer. Köpte väldigt återfuktande schampo för mitt hår är som svinto efter 2 månader i Asien. :-/
Lyckades efter det ta mig hela vägen tillbaka "hem" med spårvagn utan att göra ett fel! Lyckades till o med pricka in rätt hållplats! :-) nöjd med det.

Ikväll har vi bara varit ute på middag samt kollat på film o nått nystartat väldigt komiskt program där mammor väljer tjejer till sina söner. Bedrövligt! Och det var en svensk tjej med som sökande som grinade. Fattar mig inte på folk!!

Nu ligger jag och ska sova och det spö regnar ute o det låter som att det är orkan. Skulle bli dåligt väder det vet jag. Imorgon ska jag möta upp för lunch igen och sen ska jag försöka hitta till Melbourne aquarium har hört att det ska va ballt! Lika bra att passa på och turista allt vad jag kan! :-)

Puss!
Aahh juste köpte lite nagel fix saker idag. Kunde inte låta bli, saknar o ha & göra fina naglar!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0