LP airport

Vilket ställe.. Noll säkerhet överhuvud taget.. haha. Fick gå in bakom spärrarna utan att gå igenom bagaget för att köpa wifi. Började med att gå till en resebyrå i stan för att kolla vilka egentliga tider flygen hade. Tjejen sa att det bara var 2 platser kvar och försökte få mig att betala 300 dollar. Skit it tänkte jag och åkte hit själv. Mycket riktigt, inga platser alls kvar. Kanske standby kl 5!! Jahapp tänkte jag, gick till nästa flygbolag som också var fullt och charmade lao killen enormt. Han kom senare tillbaka till mig och frågade om jag hade visum för Vietnam, "neee, tror inte att jag behöver det.." "alla behöver det" fick jag till svar. "men jag är ifrån Sverige och som jag förstått det så behöver vi inget visum om vi har utresa inom 15 dagar?" Säger jag och blinkar lite extra.. "ÅÅåå du är svensk, nej du behöver inget visum och jag ska hjälpa dig och få en flygstol trots att det är fullt" får jag till svar. Tack och bock, 15 min senare hade jag en flygbiljett i min hand för 170 dollar. Inte ultimat pris men jag kommer ju till Vietnam idag iaf. :-) det lönar sig! puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0