Phillip island

I helgen har vi varit på phillip Island som ligger nånstans mitt emellan Melbourne och tasmanien tror jag..
Vädret var strålande och vattnet som kom direkt in ifrån Antarktis går att jämföra med Storsjön.. Brrrr! Tänkte att jag skulle surfa men det var alldeles för kallt!
Fredag em var vi ner på stranden och några surfade lite.. Jag tog mest kort som jag ska lägga upp här också.
Sen hade vi BBQ på kvällen med lamm, kycklingspett och fetasallad.. Jummie!! Varje måltid har tillagats på grillen. Gillar frukost "muffinsarna" mest. Inte svenska muffins bör tilläggas.
Michelles föräldrars strand hus som vi var bjudna till i helgen låg väldigt fint högst uppe i backen med lite havsutsikt och 5 min promenad ner till Smiths Beach, tydligen den bästa stranden för surf på hela ön. Synd bara att vattnet var såkallt att folk bar våtdräkt.

Lördag var vi på stranden och det var väldigt varmt, närmare 32 grader tror jag. Var i vattnet 1 minut för att svalkas.
Sen var vi iväg på ett utsikts ställe som var jätte fint.. Flera bilder därifrån också. På kvällen var vi iväg på penguin parade, alltså när pingvinerna utav sig själva kliver upp ur havet samma tid varje dag året runt och knatar över stranden och gömmer sig i hålor. Väldigt söta, men tyvärr ar det foto förbud så jag har bara en dålig bild. Senare På kvällen spelade vi lite kort och hade bbq igen. :-)

Söndag återigen stranden sen packade vi ihop och åkte tillbaka till stan igen! Beställde pizza och slöa i soffan.
Och jag pratade med min kära pappa i en timme på Skype :-)

Oo just ja!! Såg två vilda kängurus wooppwioooop!!

Nää
Puss

Dålig bild på några små pingviner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0