Vientiane, Laos.

Försökte skriva ett inlägg igår innan jag somnade kl 21 men somnade mitt i. :-)
Dagen igår här i Vientiane var väldigt lugn. Jag och kanadensaren Perry var på en marknad och åt lunch.
Hela eftermiddagen promenerade jag längs Mekong floden, la mig till och med ner på vägen för en powernap.
Väldigt stillsam stad och att Laos är världens lugnaste land det tror jag mer och mer på.

Igår kväll gick jag ner till floden igen för att kolla på solnedgången. Det kom fram en Laoit och börja prata massa. Han hade levt som munk i 12 år och var nu lärare till de andra. Buddishmen är verkligen en bred religion med väldigt mycket förhållningsregler. Han var iaf imponerad av min kamera och lånade den ett par gånger för att fota mig. Hah!

Vaknade upp med förskylning efter gårdagens jävla tåg. Om 40 min går bussen mot Vang Vieng. Har hört mycket bra om ett ställe att bo på som någon norsk driver. Ska försöka hitta dit! Nu ska jag packa ihop mina saker och äta frulle!

Puss!

Solnedgång vid Mekong floden och ett misslyckat försök att fånga solen i mina händer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0