Isbjörnsspår

I tisdags följde jag och Sarah med ett gäng till Barentsburg i finvädret. Det var så kul och ha med henne som kommer ifrån Manhattan som aldrig varit ute på skoter förut. 
Dom skulle som sagt till Barentsburg och den här gången jag var dit så var det myyycket roligare än sist då jag var på guidad tur. Vi hade den hitills finaste dagen på vintern och fick se isbjörnsspår som såg nästintill färska ut. Från en mamma med bebis. Fick rysningar och vågade nästan knappt gå av skotern, hela scenariot när björnarna gått där passerade i huvudet.
Vi körde en bit till och stannade till där bebisen hade lekt och glidit ner för en kant.
 
Körde vidare till en glaciär med en typ halv isgrotta, eller öppen isgrotta kan man säga. Och sedan fika i solen uppe på ett fjäll innan vi styrde hemmåt igen. Helt underbar dag och jag tror nästan det var en av mina bästa skoter dagar i livet trots 4takt, skoteroverall och touring med passagerare. :-)
 
Baksidan av Longyearbreen
 
 
 
 
Rysk övergiven bosättning för gruvarbetare.
 
Sarah
 
 

Välkommen till Barentsburg!


Hälsade på Stalin.


Gympahallen från 70talet


Simhallen i Barentsburg med saltvatten direkt från havet.


Vandrar på ryska gator.

Björnspår.

Mäktigt :)
 
Fantastiska former i skoteroverall!! Men väldigt effektivt.
Ute på tuuuur.
Öppen isgrotta.
Ööörn öörn
 
 
Mamma pappa vad säger ni om de här lederna? Tror kanske det var ca 100 meter brett här.
Longyearbyen från ovan.
 
 
:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0