Påsk på Svalbard

Ohhh vilken påskvecka/veckor. Norskarna firar ju faktiskt påsk i nästan två veckor.
Massa party har det varit och bara massa jobb.
Men vi avslutade storslaget i måndags med grillning och en rejäl solsoffa på Hjortfjället.
Tror vi var runt 15-20 personer där uppe och vi var tre stycken som hade turen att skotta soffa, tur man är starschhk!! 
Innan vi for upp dit var jag och Sanna ute på skidtur i backen och upp till Nybyen. Vi tänkte gå på topptur men kom överrens om att det sög när man inte har skoter till fjällets fot så vi åkte skidor ner till byn istället och gick en sväng på sockertoppen och åkte ner hem.
 
Riktig påsk feeling fick jag tillslut iallafall och klarade mig utan att sakna Funäs allt för mycket. :)
 
 
 
 


Skidåkning i Lyb


Lilla lilla släpliften


Sanna påväg på sockertoppen


Liten del av byn..
 
Här har vi börjat projekt snösoffa.
 
Nöjd och provsutten. Där nere i mitten på andra sidan är Longyearbyen. Vi var alltså på fjället som ligger mitt emot på andra sidan fjorden hemifrån mig.
 
Lite folk som börjat komma..
 
Grillarna tända och mat på g. Solen var kvar enda tills vi åkte hem vid 8.. Byn ligger i skuggan :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0