Svalbard

Ja nu har det gått några dagar sen jag landade i vackra Longyearbyen.
Inflygningen var något av det coolaste jag sett nån gång.
Det har varit full fart från morgon till kvæll varje dag och jag børjar sakta læra mig systemet mer och mer, det ær så mycket nytt att sætta sig in i och ett data program som jag aldrig jobbat med førut.
 
I torsdags var jag på 2 timmars taxi guidning på de ca totalt 6 mil vægar som finns hær. Kul och få se och veta mer om byn. Vi var bla till en norrskens forskningsstation och till ett frølager. Frølagret ær rætt coolt - ett lager rætt in i ett berg dær frøer ifrån varje existerande væxt i hela værlden bevaras till framtiden.
 
Igår øppnade vi upp Nybyen dær jag ska jobba till September och idag jobbar jag mitt førsta pass ensam hær uppe. Det ska nog gå bra hoppas jag! Gillar jobbet och vi har fjællbyxor och fleece trøja som uniform.
Ær ledig på tisdag så då tænker jag anmæla mig på en utflykt, det blir antingen hundspann eller skoter. Lutar mest åt skoter. 25 (!!) mil per tur.
 
I onsdags var det -40 effektiva køldgrader. Inte så tufft. Då får man gå med ansiktsmask och goggles før att inte førfrysa sig. Lægger in lite bilder men alla ær ifrån mobilen så dom ær rætt dåliga. Væntar med kamera bilder tills jag fått internet hemma.
 
 
Forskningsstationen
 
Vapen i hallen.
 
 
 Inpackad påvæg till jobb.
 
 
 Inflygningen
 
 Førsta morgonen påvæg till jobbet.
 
 Utsikten ifrån min lægenhet.
 puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0